Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAulls, Mark W.
TitelGraduate Research: Reviews & Commentary: The Effects of Instruction in Main Idea and Question Generation: A Commentary.
QuelleIn: Reading-Canada-Lecture, 3 (1985) 2, S.147-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Grade 6; Questioning Techniques; Reader Text Relationship; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Research; Reading Strategies; Study Skills; Canada
AbstractEvaluates Phil Ritchie's research report (same issue) on the effects of direct instruction in finding the main idea of expository texts and using self-generated questions to monitor text comprehension. Points out that the most successful teachers of comprehension are teaching comprehension skills directly. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: